Webshop

Informatie

Wanneer u en full colour Led-scherm heeft, wilt u echt opvallen. Een boodschap plaatsen, dat is eenvoudig. Maar het maken van goede en aantrekkelijk content, dat is een stuk lastiger. De basis voor goede content: formuleer uw boodschap kort en bondig. Houdt het simpel. Zeg wat u te zeggen heeft zonder veel worden te gebruiken. En het belangrijkste deel van u boodschap, dat plaatst u links bovenaan. Waarom u dat doet? Mensen kijken van nature van links naar rechts en daarna van boven naar beneden.

Wij geven u graag tips voor een aantrekkelijke boodschap voor uw LED-scherm.

Tip 1: Houdt het zo eenvoudig mogelijk.

Je passeert een LED scherm vaak op de auto of op de fiets. De kijktijd is dus kort. Het is daarom ook belangrijk dat de boodschap snel duidelijk is, gebruik daarom ook weinig details. Zorg ervoor dat de aandacht naar het juiste punt wordt getrokken.

Ledschermen St-Anna

 

Ledschermen St-Anna

Tip 2: Kies het juiste lettertype.

Door het kiezen van een goed leesbaar lettertype valt uw boodschap nog beter op! Maak bij voorkeur gebruik van een schreefloos lettertype. Vermijd effecten zoals een schaduw.

 

Tip 3: Hoe groter, hoe beter.

Kleine letters zijn minder goed leesbaar. Vaak is de kijktijd van het passerende verkeer maar 6 tot 10 seconden waardoor de boodschap niet tot zijn recht komt. Maar de letters daarom GROOT.

Ledschermen St-Anna

 

Ledschermen St-Anna

Tip 4: Contrast is belangrijk.

Contrast is belangrijk. Hoe meer de voor- en achtergrond van elkaar afsteken hoe beter.
Wist u dat witte letters op een een zwarte achtergrond beter leesbaar zijn dan zwarte letters op een witte achtergrond? Vermijd het liefst een witte achtergrond.

 

Tip 5: Van links naar rechts.

Van nature kijken mensen van links naar rechts en daarna van boven naar beneden. Het eerste wat opvalt aan de boodschap staat linksboven. Plaats daarom het belangrijkste deel van de boodschap linksboven. Hierdoor valt uw boodschap beter op.

Ledschermen St-Anna

 

Ledschermen St-Anna

Tip 6: Hulp uit een onverwachte hoek.

Vanuit de auto of lopend in de stad ben je vaak geneigd om in de ogen van dieren of personen te kijken. Als je er op gaat letten zie je dat dit van nature gebeurd. Dit is een onbewust proces vanuit het bruin. Waarom zou je dit proces niet toepassen om de boodschap te laten opvallen? Maak bij het ontwerpen van de boodschap gebruik van dieren of personen die je in de ogen aankijken. Hierdoor worden meer mensen bereikt zonder dat ze het zelf doorhebben.