Met een full colour LED-scherm valt u pas echt op. Het plaatsen van een boodschap is eenvoudig, maar het creëren van effectieve en aantrekkelijke content is een uitdaging. De sleutel tot goede content is het kort en bondig formuleren van uw boodschap. Houd het simpel, zeg wat u te zeggen heeft zonder overbodige woorden. Het essentiële deel van uw boodschap plaatst u het beste links bovenaan. Waarom? Omdat mensen van nature van links naar rechts en vervolgens van boven naar beneden kijken.

Wij delen graag tips om uw boodschap aantrekkelijk te maken voor het LED-scherm.

Tip 1: Houdt het zo eenvoudig mogelijk.

Bij het passeren van een LED-scherm, of je nu in de auto zit of op de fiets, is de kijktijd kort. Daarom is het essentieel dat de boodschap snel duidelijk is, met weinig details. Zorg ervoor dat de aandacht direct naar het belangrijkste punt wordt getrokken.

Tip 2: Kies het juiste lettertype.

Verbeter de zichtbaarheid van uw boodschap door een goed leesbaar lettertype te selecteren! Geef de voorkeur aan een schreefloos lettertype en vermijd extra effecten zoals schaduwen, zodat uw boodschap helder en duidelijk overkomt.

Tip 3: Hoe groter, hoe beter.

Kleine letters kunnen minder goed leesbaar zijn, vooral gezien de beperkte kijktijd van passerend verkeer, die vaak slechts 6 tot 10 seconden bedraagt. Om ervoor te zorgen dat uw boodschap opvalt, maak gebruik van GROTE letters. Hierdoor komt uw boodschap beter tot zijn recht en wordt deze snel en effectief waargenomen.

Tip 4: Contrast is belangrijk.

Contrast is cruciaal. Hoe meer het contrast tussen de voor- en achtergrond, hoe beter. Het is interessant om te weten dat witte letters op een zwarte achtergrond doorgaans beter leesbaar zijn dan zwarte letters op een witte achtergrond. Bij voorkeur vermijdt u een witte achtergrond om de leesbaarheid te optimaliseren.

Tip 5: Van links naar rechts.

Mensen hebben van nature de neiging om van links naar rechts en vervolgens van boven naar beneden te kijken. Het meest opvallende deel van uw boodschap bevindt zich linksboven. Door het belangrijkste deel van uw boodschap op deze plek te plaatsen, trekt u de aandacht en valt uw boodschap beter op.

Tip 6: Hulp uit een onverwachte hoek.

Terwijl je vanuit de auto of lopend in de stad bent, is het een natuurlijke neiging om in de ogen van dieren of personen te kijken, een onbewust proces vanuit de hersenen. Waarom zou je dit niet toepassen om je boodschap op te laten vallen? Bij het ontwerpen van de boodschap kun je gebruik maken van afbeeldingen van dieren of personen die recht in de camera kijken. Hierdoor bereik je meer mensen zonder dat ze zich er bewust van zijn. Het oogcontact creëert een directe en gedenkwaardige connectie met de boodschap.