Wanneer u en full colour Led-scherm heeft, wilt u echt opvallen. Een boodschap plaatsen, dat is eenvoudig. Maar het maken van goede en aantrekkelijk content, dat is een stuk lastiger. De basis voor goede content: formuleer uw boodschap kort en bondig. Houdt het simpel. Zeg wat u te zeggen heeft zonder veel worden te gebruiken. En het belangrijkste deel van u boodschap, dat plaatst u links bovenaan. Waarom u dat doe? Mensen kijken van nature van links naar rechts en daarna van boven naar beneden.
Wij geven u graag tips voor een aantrekkelijke boodschap voor uw LED-scherm.
Door het kiezen van een goed leesbaar lettertype valt uw boodschap nog beter op! Maak bij voorkeur gebruik van een schreefloos lettertype. Vermijd effecten zoals een schaduw.
Kleine letters zijn minder goed leesbaar. Vaak is de kijktijd van het passerende verkeer maar 6 tot 10 seconden waardoor de boodschap niet tot zijn recht komt. Maar de letters daarom GROOT.
Contrast is belangrijk. Hoe meer de voor- en achtergrond van elkaar afsteken hoe beter.
Wist u dat witte letters op een een zwarte achtergrond beter leesbaar zijn dan zwarte letters op een witte achtergrond? Vermijd het liefst een witte achtergrond.
Van nature kijken mensen van links naar rechts en daarna van boven naar beneden. Het eerste wat opvalt aan de boodschap staat linksboven. Plaats daarom het belangrijkste deel van de boodschap linksboven. Hierdoor valt uw boodschap beter op.
Vanuit de auto of lopend in de stad ben je vaak geneigd om in de ogen van dieren of personen te kijken. Als je er op gaat letten zie je dat dit vna nature gebeurd. Dit is een onbewust proces vanuit het bruin. Waarom zou je dit proces niet toepassen om de boodschap te laten opvallen? Maak bij het ontwerpen van de boodschap gebruik van dieren of personen die je in de ogen aankijken. Hierdoor worden meer mensen bereikt zonder dat ze het zelf doorhebben.